مجتبی شیر قاضی معاون نظارت و بازرسی سازمان با اشاره به ماده ۲۳ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی افزود : شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری و روزآمدسازی شیوه های نظارت بر بازار کلیه ، صاحبان انبارهای خصوصی و بخش های دولتی ضروری است و براساس ماده ۵و۶و۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا تا ۱۵۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند در سامانه ذیربط ثبت نمایند.

وی با بیان نقش ساماندهی انبارهای کالا در کاهش قاچاق گفت : رصد کالا در زنجیره تأمین باید در قالب سامانه جامع تجارت باشد، چرا که  تک تک سامانه های کشور امکان رصد قاچاق کالا و ارز را به تنهایی ندارند وضروری است که  تمام سامانه زیر مجموعه جامع تجارت با همدیگر  لینک شود.

معاون نظارت و بازرسی درادامه خاطر نشان کرد : برای رصد کالا ، اطلاعات انبارها را از شهرستان ها و دستگاه های دولتی و خصوصی مشمول جمع آوری کرده و در اختیار سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا به آدرس:www.nwms.ir قرار داده ایم.

شیر قاضی در پایان گفت: براساس ضوابط کلیه فعالین در سامانه کاداستر، سامانه بهین یاب و سامانه اصناف و کشاورزان در سامانه جهاد کشاورزی و کسانی که به نوعی صاحب انبار می باشند می بایست برای احراز هویت در سامانه جامع انبارها  ثبت نام نمایند.

منبع: سندباد

مجله سندباد