*جهانبخش باقری: در حالیکه بیشتر واحدهای تولیدی داخلی با ماشین آلات چینی کار می کنند روناک جین پیشرو از مدرن ترین ماشین آلات ژاپنی و ایتالیایی استفاده می کند.

تاسیسات تولیدی شرکت روناک‌ جین پیشرو در منطقه شهرری هفته گذشته میزبان مهندس محمدرضا مس‌ فروش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و هیات‌همراه بود.

روناک‌ جین پیشرو که شرکتی خانوادگی است در زمینه تولید انواع البسه از مرحله دریافت پارچه تا تکمیل و به خصوص کت و شلوار تک مردان فعالیت دارد و یکی از شرکت‌های معتبر فعال در حوزه پوشاک مردانه در کشور است.

جهانبخش باقری، رئیس هیات مدیره شرکت روناک‌ جین پیشرو با اشاره به این که تاسیسات تولیدی این شرکت که در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و فضای مسقفی حدود یک هکتار قرار گرفته در اوائل سال ۹۳ به بهره‌برداری رسیده است از قبول انواع سفارشات پوشاک در این شرکت خبر می‌دهد.

فعالیت این واحد در فاز اول با سرمایه گذار ی حدود ۲۵ میلیارد تومان برای ۳۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده که بیش از ۸۵درصد این شاغلان را بانوان تشکیل می‌دهند که از افراد بومی تامین شده‌اند.

به گفته باقری، با توجه به پیگیری فاز ۲ طرح توسعه شرکت در قطعه زمین ۶ هزار متر مربعی مجاور تاسیاست تولیدی شرکت پیش بینی می شود که انشااله با راه اندازی آن، تعداد شاغلین حداقل به ۲ برابر افزایش یابد.

این شرکت که قبل از انتقال به مکان فعلی در یافت‌آباد فعالیت داشت تا پیش از انتقال به مکان کنونی بیشتر به سفارشی‌دوزی اشتغال داشت اما پس از شروع فعالیت در محل جدید روی تولید محصولات خاص خود تمرکز کرد.

باقری، در توضیحاتی با اشاره به این که وجه تمایز محصولات این شرکت با مجموعه‌های مشابه استفاده از الگوهای برش بهتر و دقت بیشتر در دوخت است از تمرکز بر طرح‌های اسپرت به جای مدل‌های سنتی‌تر گفت که با استقبال مشتریان مواجه شده است.

این شرکت در حالی توانسته جای خود را در بازار باز کند که هجوم البسه قاچاق ترک به بازار صدای تولیدکنندگان وطنی را درآورده و آنان را به حاشیه رانده است.

استفاده از جدیدترین ماشین‌آلات و ادوات هم در این بخش بی‌تاثیر نبوده است. در حالی که بیشتر کارگاه‌های پوشاک وطنی با ماشین‌آلات چینی کار می‌کنند روناک‌جین پیشرو از به‌روزترین و مدرن‌ترین ماشین‌های ژاپنی و ایتالیایی استفاده می‌کند.

به طور طبیعی ماشین‌آلات مدرن‌تر کیفیت نهایی کار را به شکل محسوسی افزایش می‌دهد و رقابت با محصولات مشابه خارجی موجود در بازار را راحت‌تر می‌کند.

باقری با اشاره به این که خلاقیت در تولید جای چندانی در صنعت پوشاک کشور ندارد و همین مساله در کنار استفاده از ماشین‌آلات قدیمی و از رده خارج موجب شده تولیدکنندگان وطنی قافیه را به رقبای خارجی ببازند.

او تاکید دارد روناک‌ جین پیشرو با تلفیقی از همه عوامل دخیل در موفقیت از تمرکز بر طرح‌های جدید، مواد اولیه مرغوب، ماشین‌آلات مدرن و نیروهای آموزش دیده و کارآمد توانسته به موقعیت مناسبی در بازار دست یابد و با وجود شرایط بد اقتصادی روی پای خود بایستد.

باقری در عین حال از برخی ارگانها و ادارات که در رسیدگی به مشکلات اداری و تسریع در امور تولید واحدهای تولیدی با کندی عمل می کنند، گلایه کرد!

مهندس مس‌ فروش در این بازدید با پیشینه، عملکرد و مشکلات روناک‌ جین پیشرو آشنا شد و برای  پیشبرد طرح توسعه و سرعت در امور اجرایی شرکت به عنوان سازمان حامی صنعت و تولید قول همکاری داد.

رقیب تازه برندهای پوشاک مردانه در ایران-تولیدات خاص روناک جین پیشرو به بازار شوک وارد کرد1

منبع: سندباد

مجله سندباد