ویژه نامه صنعت و معدن

بایگانی

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


مجتبی شیر قاضی معاون نظارت و بازرسی سازمان با اشاره به ماده ۲۳ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی افزود : شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری و روزآمدسازی شیوه های نظارت بر بازار کلیه ، صاحبان انبارهای خصوصی و بخش های دولتی ضروری است و براساس ماده ۵و۶و۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا تا ۱۵۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند در سامانه ذیربط ثبت نمایند.

وی با بیان نقش ساماندهی انبارهای کالا در کاهش قاچاق گفت : رصد کالا در زنجیره تأمین باید در قالب سامانه جامع تجارت باشد، چرا که  تک تک سامانه های کشور امکان رصد قاچاق کالا و ارز را به تنهایی ندارند وضروری است که  تمام سامانه زیر مجموعه جامع تجارت با همدیگر  لینک شود.

معاون نظارت و بازرسی درادامه خاطر نشان کرد : برای رصد کالا ، اطلاعات انبارها را از شهرستان ها و دستگاه های دولتی و خصوصی مشمول جمع آوری کرده و در اختیار سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا به آدرس:www.nwms.ir قرار داده ایم.

شیر قاضی در پایان گفت: براساس ضوابط کلیه فعالین در سامانه کاداستر، سامانه بهین یاب و سامانه اصناف و کشاورزان در سامانه جهاد کشاورزی و کسانی که به نوعی صاحب انبار می باشند می بایست برای احراز هویت در سامانه جامع انبارها  ثبت نام نمایند.

منبع: سندباد

مجله سندباد

  • تجارت گستر سندباد
  • ۰
  • ۰


تحریم ها و عدم وصول مطالبات معوق فعالیت های تولیدی را کم نکرد

*رحیم صدری پیشکسوت صنعت قطعه سازی کشور: این شرکت طی ۳ سال گذشته موفق شد با وجود همه مشکلات تعداد نیروهای شاغل را ۵۰ درصد افزایش دهد

اعمال راهکاری درست در حوزه تولید می تواند کوتاهترین مسیر برای رسیدن به سوددهی پایدار باشد.

رحیم صدری، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت صنعتکده فولاد صدر هفته گذشته در دیدار مهندس محمدرضا مس فروش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از تاسیسات تولیدی این شرکت در شهرک صنعتی خوارزمی از افزایش تولید و نیروی کار این شرکت مقارن با روزهای تحریم گفت.

صدری از پیشکسوتان صنعت قطعه سازی کشور است که فعالیت خود را از حدود ۵ دهه قبل با مشابه سازی قطعات پیکان اغاز کرده امروز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات پرسی در کشور محسوب می شود.

تاسیسات تولیدی این شرکت از حدود ۴ دهه قبل در منطقه جاجرود فعالیت داشت که با توجه به فشارهای محیط زیست برای انتقال به یکی از شهرکهای صنعتی با تامین زمینی به مساحت ۶٫۱ هکتار در شهرک صنعتی خوارزمی طرح انتقال به این شهرک کلید خورد.

مدیران این شرکت به طور مرحله ای اقدام به جابه جایی ادوات و خطوط تولید شرکت به محل جدید کردند و در اولین مرحله برای کاستن از فشار سازمان حفاظت محیط زیست خط رنگ شرکت به محل جدید انتقال یافت.

این فشارها به حدی بود که شرکت در سال ۸۸ جریمه ای ۵۰۰ میلیون دلاری برای نقض قوانین زیست محیطی پرداخت کرد و همین مساله باعث شد روند انتقال به تاسیسات جدید سرعت گیرد و مجموعه جدید در سال ۸۹ مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت.

بهره برداری از تاسیسات جدید مدیران شرکت را بر آن داشت که به سوی نوسازی ماشین آلات و خطوط تولید و افزودن ماشین آلات جدید حرکت کنند.

در حال حاضر خطوط تولید شرکت مشتمل بر دستگاه های پرس سنگین ۲۵۰-۳۰۰ تنی و ۳۰ دستگاه پرس ضربه ای تا ۲۵ تن است که با برنامه ریزی دقیق سالانه ۲ میلیون قطعه معادل ۳ هزار تن انواع محصولات پرسی تولید و تحویل صنایع خودرویی کشور می شود.

به علاوه، روند مثبت فعالیتهای تولیدی این شرکت بویژه بعد از خریداری و نصب یکسری تجهیزات جدید که از ۳ سال پیش باین سو انجام شده است موجب شده که نیروهای این شرکت از ۸۰ الی ۹۰ نفر به ۱۴۰ الی ۱۵۰ نفر در حال حاضر افزایش یابد.

بر اساس اظهارات صدری نقطه قوت این شرکت استفاده از شیوه های درست تولیدی است که هزینه های جاری را کاهش داده و تولید را مقرون به صرفه می کند.

استفاده از مواد اولیه مرغوب، ماشین آلات مناسب و نیروی انسانی کاربلد موجب شده محصولات شرکت همیشه بازار مناسبی داشته باشد و حتی در دوران تحریم که خیلی از شرکت ها کرکره های خود را پایین کشیده و فعالیت خود را متوقف کردند صنعتکده فولاد صدر نه تنها تعطیل نشد که فعالیت خود را گسترش داد.

بر اساس اظهارات صدری اساس در مجموعه تحت مدیریت او اتکا به منابع داخلی شرکت و احتراز بیش از حد به دریافت تسهیلات از نظام بانکی بوده است و همین سیاست موجب شده شرکت هیچگونه بدهی بانکی نداشته باشد.

از یکی از دغدغه های جدی این شرکت و دیگر قطعه سازان تاخیرهای طولانی در پرداخت مطالبات قطعه سازان است که صدری از مهندس مس فروش درخواست کمک در این زمینه را داشت.

پیشکسوت صنعت قطعه سازی کشور همچنین خواستار کمک به رفع مشکل دستگاه های جدید و افزایش آمپر برق شرکت پرداخت که با نظر مساعد ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مواجه شد.

محمدرضا مس فروش و هیات همراه  با اشاره به مطالبات ۵ میلیاردی شرکت صنعتکده فولاد صدر از شرکت های خودرو سازی در این بازدید با پیشینه، عملکرد و مشکلات شرکت صنعتکده فولاد صدر آشنا شدند و ضمن تقدیر از  عملکرد این واحد دستورات لازم برای بررسی مطالبات این واحد صادر شد.

منبع: سندباد

مجله سندباد

  • تجارت گستر سندباد
  • ۰
  • ۰

صادرات به ۲۷ کشور جهان / نتایج هدف گذاری شرکت شمس پلاست طب در بازارهای بین المللی

*دکتر حیدر داوری زرنقی رئیس هیئت مدیره: در ۲ واحد این شرکت در تهران و تبریز مجموعا ۱۳ هزار تن مصنوعات پلیمری تولید و به بازار عرضه می شود.

غرفه شرکت شمس پلاست طب در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اردیبهشت ماه۱۳۹۶ مورد بازدید مهندس محمدرضا مس فروش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران قرار گرفت.

شرکت شمس پلاست طب یکی از شرکت های موفق فعال در حوزه مصنوعات پلیمری است که در واقع ثمره فعالیت و تجربه اندوزی دکتر حیدر داوری زرنقی، مدیرعامل این شرکت و دیگر مدیران متخصص و با انگیزه تحت امر ایشان می باشد.

دکتر داوری در سال ۸۷ با اتکا به تجربیاتی که در دوران تحصیل دانشگاهی کسب کرده بود اقدام به راه اندازی شرکت بهاران سبزآوا کرد که در زمره اولین شرکت های ایرانی بود که کار در خانه را عملیاتی کرد.

اقدامات این شرکت به موفقیتی تمام عیار تبدیل شد و به الگویی برای استفاده از نیروی کار خانگی در تولید صنعتی بدل گشت. محصول این شرکت تولید گل های مصنوعی بود که بخش اعظم نیاز کشور به این محصول را برآورده می کرد.

تشدید تحریمها علیه ایران در کنار سیل واردات کالا به کشور بهاران سبزآوا را با بحران مواجه کرد و چاره ای جز تغییر سیاست کاری پیش روی داوری نگذاشت.

او این بار با تأسیس شرکت شمس پلاست طب اقدام به تولید طیف دیگری از محصولات پلاستیکی کرد و با خرید ماشین آلات مدرن انواع فیلم های یک و چندلایه، نایلون های شرینگ، نایلون های دارای کاربری کشاورزی، نایلون های حبابدار و سایر محصولات پلاستیکی و نایلکسی را تولید کرد.

این توانمندی در کنار ماشین آلات چاپ ۸ رنگ تمام اتوماتیک و دستگاهای مدرن با قابلیت تولید نایلون تا عرض ده متر معمولی و UV شرایطی را فراهم آورد که شرکت خیلی زود جای خود را در بازار باز کند.

تاسیسات تولیدی شرکت در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع و فضای مسقفی حدود ۱۵۰۰ مترمربع با ۱۸ دستگاه مدرن در شهرک صنعتی شمس آباد که به یمن استفاده از مواد اولیه مرغوب و نیروی کار متبحر محصولاتی با کیفیت و منحصر به فرد را روانه بازار می کند.

داوری که اعتقادی راسخ به حفظ کیفیت محصولات دارد ماشین آلات شرکت را در هر ۲الی۳ سال به روز کرده و با ماشین آلات جدید جایگزین می کند.

کیفیت بالای محصولات در کنار قیمت های رقابتی موجب شده تولیدات شمس پلاست طب به بازارهای بین المللی نیز راه پیدا کند و در حال حاضر محصولات این شرکت به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیای میانه صادر می شود.

به گفته دکتر داوری اگرچه عملکرد برخی شرکت های ایرانی که با ارسال محصولات بی کیفیت به بازارهای کشورهای همسایه اعتبار تولیدات ایرانی را از بین برده اند مجموعه تحت مدیریت او با پای بندی جدی به اصل تولید کیفی محصول جای پای محکمی در کشورهای منطقه گذاشته است.

همین مساله موجب شده شرکت در ۲۷ کشور شریک تجاری داشته باشد و حتی بتواند محصولات خود را به کشور سوئد نیز ارسال کند اگرچه جدی ترین چالش شرکت در مراوداتش با شرکای خارجی مساله نقل و انتقال پول است.

این معضل تا بدان جا جدی است که وقتی شرکت چندی پیش اقدام به حواله ۱۸۰ هزار دلار بابت خرید دستگاه از یک شرکت چینی کرد این مبلغ در هزارتوی ارسال پول از طریق صرافی ها مفقود شده و حتی رهگیری آن نیز ناممکن بود.

با وجود تمامی مشکلات برنامه ریزی صحیح و علمی موجب شده شرکت سالانه ۹ هزارتن از انواع محصولات خود را تولید و علاوه بر آن در واحد دوم شرکت در تبریز نیز سالانه ۴ هزارتن محصول تولید و به بازار عرضه گردد.

مهندس مس فروش در این بازدید با عملکرد شرکت شمس پلاست طب آشنا شد و برای مدیریت و کارکنان این واحد تولیدی آرزوی موفقیت کرد.

منبع: سندباد

مجله سندباد

  • تجارت گستر سندباد
  • ۰
  • ۰


بهره برداری از فاز اول بزرگترین طرح گردشگری با معماری تاریخی نیازمند حمایت مسئولان است

محمد رشیدی بنیانگذار:

با راه اندازی این پروژه که تلفیقی از معماری دوران مختلف تاریخی ایران است می توان در تهران و سایر شهرهای کشور برای جاذبه های توریستی و گردشگری مقاصد جدیدی تعریف  و سالانه میلیونها گردشگر را جذب کرد.

فاز اول بزرگترین طرح گردشگری استان تهران که تلفیقی از معماری دوران مختلف تاریخی ایران است برای تکمیل و بهره برداری نیازمند مساعدت جدی مسئولان استان به خصوص سازمان های متولی حمایت از گردشگری و اشتغال زایی است.

محمد رشیدی و شرکا مجموعه گردشگری گران میراث، هفته گذشته در بازدید مهندس محمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از مرکز اقامتی گردشگری گران میراث که در منطقه ۲ تهران در دست  اجرا است از نبود حمایت های کافی از کارآفرینان ابراز ناخشنودی کردند.

مجموعه گردشگری گران میراث که در زمینی به مساحت ۹۵۰۰ متر مربع و با جواز حدود ۱۰۶ هزار مترمربع در محدوده پونک در دست اجرا می باشد، با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در فاز یک خود و صرف هزینه ای بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان برای تکمیل این فاز نیازمند حداقل ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری تکمیلی است. در فاز یک این پروژه شامل حدود ۴۴ اتاق و سوئیت، مجموعه های غذائی، ورزشی، سالن همایش و … در زیربنائی حدود یازده هزار متر مربع می باشد و در نهایت در فازهای بعدی به حدود ۱۰۶ هزار متر مربع افزایش میابد، لذا نیازمند اطمینان جهت شروع به ساخت فازهای بعدی خود را دارد که تأمین منابع مالی جهت این مهم امروز بیش از پیش لازم به نظر میرسد.

اگرچه سازمان گردشگری متولی حمایت از طرح هایی از این دست است لیکن به دلیل در اختیار نداشتن امکانات مالی روند تکمیل طرح به دست انداز افتاده و کار به کندی پیش می رود.

رشیدی که بیش از ۵۰ سال است برای اعتلا و آشتی معماری ایرانی در اماکن خدماتی بخصوص در صنعت غذا تلاش دارد، برای اجرا و تکمیل این طرح جدید و ویژه ۵ ستاره ،نیازمند همکاری و هماهنگی میراث فرهنگی است.

به گفته رشیدی، تلاش ها برای جذب نقدینگی مورد نیاز در قالب تسهیلات کم بهره جهت تکمیل فاز نخست در سال گذشته به در بسته خورده است و این مجموعه که در حال ساخت حدود ۵۰  نیرو دارد، پس از راه اندازی به ۵۰۰ نفر افزایش می یابد با اشتغال زایی قابل توجه هم اکنون با تسهیلات ۲۲ درصدی مشغول انجام فاز اول پروژه میباشد.

مجموعه گران میراث پس از تکمیل، امکانات اقامتی، پذیرایی و تفریحی قابل توجهی در اختیار شهروندان تهرانی و گردشگران داخلی و خارجی قرار می دهد.

این در حالی است که دولت دوازدهم پس از پیروزی اخیر انتخاباتی مصمم به ادامه راه دولت یازدهم است و توجه ویژه ای به مقوله گردشگری داشته و برنامه ای گسترده برای ایجاد اشتغال از این رهگذر را دنبال می نماید.

تاثیر مثبت این طرح با تکمیل نهایی بر الگوی معماری محلی و مبلمان شهری و ترغیب دیگر پروژه ها به پیروی معماری سنتی امریست که در صورت تحقق می تواند به آهستگی چهره شهر را آن گونه که شایسته ایران عزیز می باشد دگرگون سازد.

در اهمیت این مسئله همین بس که پروژه به شهرداری منطقه ۲ پیشنهاد داده؛ در صورتیکه بلوار همیلا( فلاح زاده) سنگفرش گردد و به پیاده راه تبدیل شود، این پروژه حاضر به احداث دروازه ای سنتی در ابتدای این خیابان می باشد.

رشیدی امیدوار است پس از بهره برداری ازکاروانسرای گران میراث( رشیدیه) بتواند این الگوی تاریخی را در سایر شهرهای کشور تکرارکرده و حتی دامنه اجرای آن را به خارج از مرزهای ایران بکشاند تا برای اولین بار شاهد فعالیت یک شرکت اقامتی گردشگری ایرانی در عرصه بین المللی باشد.

مهندس مس فروش و هیات همراه در این دیدار با اهداف و وضعیت جاری پروژه گران میراث آشنا شدند و دستورات لازم برای بررسی مطالبات این واحد صادر شد.

احداث کاروانسرای گران میراث رشیدیه تهران1

 احداث کاروانسرای گران میراث رشیدیه تهران3

احداث کاروانسرای گران میراث رشیدیه تهران4

احداث کاروانسرای گران میراث رشیدیه تهران2

منبع: سندباد

مجله سندباد

  • تجارت گستر سندباد
  • ۰
  • ۰

راز موفقیت و ماندگاری ساحل چوب در بازار

تولیدکننده مصنوعات چوبی برای گروه های سنی نوزاد تا جوان آماده افتتاح رسمی است

*مهدی رستمی مدیرعامل: این شرکت با شعار «ایمن، کیفیت و زیبا» محصولات متنوعی را به بازار عرضه می کند که با استقبال قابل توجه خریداران مواجه شده است.

توجه به خواست مشتری و تولید محصولات به ‌روز و باکیفیت راز ماندگاری و موفقیت در بازار است.

مهدی رستمی، مدیرعامل شرکت ساحل‌ چوب در بازدید مهندس محمدرضا مس‌ فروش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و هیات‌همراه از تاسیسات تولیدی این شرکت در منطقه کهریزک از رمز موفقیت این شرکت طی دهه فعالیتش گفت.

ساحل‌ چوب یکی از شرکت‌های باسابقه و خوشنام فعال در حوزه صنایع چوب است که بیش از دو دهه قبل به همت نجات رستمی، پدر مهدی رستمی پا به عرصه حیات گذاشت.

این شرکت که به صورت خانوادگی اداره می شود به طور تخصصی در زمینه تولید مصنوعات چوبی برای گروه‌های سنی نوزاد، کودک، نوجوان و جوان فعالیت دارد با تامین ماشین‌الات مدرن اروپایی، استفاده از مواد اولیه مرغوب، طرح‌های جدید و به‌روز و قیمت‌گذاری منصفانه توانسته به یکی از برندهای مطرح بازار در حوزه فعالیت خود تبدیل شود.

این شرکت مجموعه ای کامل شامل اتاق خواب نوزاد، سیسمونی‌،‌ تختخواب در ابعاد مختلف،‌ کتابخانه،‌ کمد و میز تحریر را تولید می‌کند و با تولید و عرضه ۶۰ ست در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف یکی از متنوع‌ترین سبدهای کالایی را در حوزه فعالیت خود دارد.

رستمی با اشاره به این که ساحل‌ چوب شعار «ایمن، باکیفیت و زیبا» را برای خود برگزیده از تمرکز بر تولید محصولاتی متفاوت با رنگ‌بندی شاد و جذاب و طرح‌هایی بی‌بدیل می‌گوید که به عامل اصلی تفاوت محصولات ساحل‌ چوب با رقبا تبدیل شده است.

تاسیسات تولیدی این شرکت که در زمینی به مساحت ۱٫۴ هکتار و فضای مسقفی حدود ۳ هزار مترمربع قرار گرفته در سال ۷۶ از چهاردانگه به مکان کنونی انتقال یافت.

این شرکت برای فراهم آوردن امکان عرضه مستقیم محصولاتش اقدام به راه‌اندازی نمایشگاه و فروشگاهی به وسعت ۱۱۰۰ مترمربع در یافت‌آباد کرده که به طور اختصاصی در زمینه مبلمان رده‌های سنی نوزاد تا جوان فعالیت دارد.

علاوه بر این مجموعه محصولات ساحل‌ چوب در ۶۰ فروشگاه طرف قرارداد در شهرهای مختلف کشور عرضه می‌شود که با استقبال قابل توجه خریداران مواجه شده است.

رستمی با یادآوری این که مولفه‌های زیادی در موفقیت این شرکت دخیل بوده‌اند لیکن هیچیک را به اندازه نیروی کار متعهد و خلاق این شرکت حائز اهمیت نمی‌داند.

این شرکت ۲۰ نیروی مستفیم و صدها نیروی غیرمستقیم دارد که در نمایندگی‌ها مشغول به کارند یا به صورت پاره‌وقت با این شرکت همکاری دارند.

یکی از مهم‌ترین گروه‌هایی که به صورت پاره‌وقت همکار ساحل‌ چوب هستند دانشجویان دانشکده هنر شهرری است که در زمینه طراحی محصولات فعالیت دارند.

اگرچه ساحل‌ چوب تا پیش از این روی عرضه محصولات خود در بازارهای داخلی متمرکز بوده اما حضور در بازارهای خارجی به خصوص کشورهای حوزه آَسیای‌میانه و کشورهای عرب خلیج‌فارس در زمره اهداف آتی این شرکت است.

یکی از مشکلات جدی این واحد عدم‌ برخورداری از تاسیسات تولیدی تملیکی است و مکان فعلی شرکت به صورت استیجاری تامین شده که مدیران این واحد برای حل این شرکت دست استمداد به سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان متولی حمایت از تولید و تولیدکننده دراز کرده‌اند.

مهندس مس‌ فروش و هیات‌همراه در این بازدید با پیشینه، عملکرد و مشکلات شرکت ساحل‌ چوب آشنا شدند و ضمن صدور دستورات لازم برای رسیدگی به مطالبات این واحد قول داد که در اولین فرصت ممکن، مراسم افتتاح  رسمی این واحد با حضور مقامات عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شود.

راز موفقیت و ماندگاری ساحل چوب در بازار2

راز موفقیت و ماندگاری ساحل چوب در بازار1

منبع: سندباد

مجله سندباد

  • تجارت گستر سندباد
  • ۰
  • ۰

رقیب تازه برندهای پوشاک مردانه در ایران / تولیدات خاص روناک جین پیشرو به بازار شوک وارد کرد

*جهانبخش باقری: در حالیکه بیشتر واحدهای تولیدی داخلی با ماشین آلات چینی کار می کنند روناک جین پیشرو از مدرن ترین ماشین آلات ژاپنی و ایتالیایی استفاده می کند.

تاسیسات تولیدی شرکت روناک‌ جین پیشرو در منطقه شهرری هفته گذشته میزبان مهندس محمدرضا مس‌ فروش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و هیات‌همراه بود.

روناک‌ جین پیشرو که شرکتی خانوادگی است در زمینه تولید انواع البسه از مرحله دریافت پارچه تا تکمیل و به خصوص کت و شلوار تک مردان فعالیت دارد و یکی از شرکت‌های معتبر فعال در حوزه پوشاک مردانه در کشور است.

جهانبخش باقری، رئیس هیات مدیره شرکت روناک‌ جین پیشرو با اشاره به این که تاسیسات تولیدی این شرکت که در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و فضای مسقفی حدود یک هکتار قرار گرفته در اوائل سال ۹۳ به بهره‌برداری رسیده است از قبول انواع سفارشات پوشاک در این شرکت خبر می‌دهد.

فعالیت این واحد در فاز اول با سرمایه گذار ی حدود ۲۵ میلیارد تومان برای ۳۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده که بیش از ۸۵درصد این شاغلان را بانوان تشکیل می‌دهند که از افراد بومی تامین شده‌اند.

به گفته باقری، با توجه به پیگیری فاز ۲ طرح توسعه شرکت در قطعه زمین ۶ هزار متر مربعی مجاور تاسیاست تولیدی شرکت پیش بینی می شود که انشااله با راه اندازی آن، تعداد شاغلین حداقل به ۲ برابر افزایش یابد.

این شرکت که قبل از انتقال به مکان فعلی در یافت‌آباد فعالیت داشت تا پیش از انتقال به مکان کنونی بیشتر به سفارشی‌دوزی اشتغال داشت اما پس از شروع فعالیت در محل جدید روی تولید محصولات خاص خود تمرکز کرد.

باقری، در توضیحاتی با اشاره به این که وجه تمایز محصولات این شرکت با مجموعه‌های مشابه استفاده از الگوهای برش بهتر و دقت بیشتر در دوخت است از تمرکز بر طرح‌های اسپرت به جای مدل‌های سنتی‌تر گفت که با استقبال مشتریان مواجه شده است.

این شرکت در حالی توانسته جای خود را در بازار باز کند که هجوم البسه قاچاق ترک به بازار صدای تولیدکنندگان وطنی را درآورده و آنان را به حاشیه رانده است.

استفاده از جدیدترین ماشین‌آلات و ادوات هم در این بخش بی‌تاثیر نبوده است. در حالی که بیشتر کارگاه‌های پوشاک وطنی با ماشین‌آلات چینی کار می‌کنند روناک‌جین پیشرو از به‌روزترین و مدرن‌ترین ماشین‌های ژاپنی و ایتالیایی استفاده می‌کند.

به طور طبیعی ماشین‌آلات مدرن‌تر کیفیت نهایی کار را به شکل محسوسی افزایش می‌دهد و رقابت با محصولات مشابه خارجی موجود در بازار را راحت‌تر می‌کند.

باقری با اشاره به این که خلاقیت در تولید جای چندانی در صنعت پوشاک کشور ندارد و همین مساله در کنار استفاده از ماشین‌آلات قدیمی و از رده خارج موجب شده تولیدکنندگان وطنی قافیه را به رقبای خارجی ببازند.

او تاکید دارد روناک‌ جین پیشرو با تلفیقی از همه عوامل دخیل در موفقیت از تمرکز بر طرح‌های جدید، مواد اولیه مرغوب، ماشین‌آلات مدرن و نیروهای آموزش دیده و کارآمد توانسته به موقعیت مناسبی در بازار دست یابد و با وجود شرایط بد اقتصادی روی پای خود بایستد.

باقری در عین حال از برخی ارگانها و ادارات که در رسیدگی به مشکلات اداری و تسریع در امور تولید واحدهای تولیدی با کندی عمل می کنند، گلایه کرد!

مهندس مس‌ فروش در این بازدید با پیشینه، عملکرد و مشکلات روناک‌ جین پیشرو آشنا شد و برای  پیشبرد طرح توسعه و سرعت در امور اجرایی شرکت به عنوان سازمان حامی صنعت و تولید قول همکاری داد.

رقیب تازه برندهای پوشاک مردانه در ایران-تولیدات خاص روناک جین پیشرو به بازار شوک وارد کرد1

منبع: سندباد

مجله سندباد

  • تجارت گستر سندباد
  • ۰
  • ۰

بازگشت ۳ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی به چرخه تولید / معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از شهرک ها و نواحی صنعتی دماوند و فیروزکوه خبر داد

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت از بازگشت بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی به چرخه تولید در دولت یازدهم خبر داد و گفت: در راستای بهبود فضای کسب و کار، سامانه عرضه محصولات تولیدکنندگان راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی تهران، علی یزدانی در جریان بازدید از ۷ شهرک و ناحیه صنعتی در شهرستان های دماوند و فیروز کوه استان تهران، در نشستی با حضور ناصر محمودی فر فرماندار شهرستان دماوند، محمدرضا قاهری بدر رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران، هیات مدیره شرکت خدماتی ناحیه صنعتی آیینه ورزان و  جمعی از سرمایه گذاران این شهرستان مشکلات و موانع تولید در این نواحی را بررسی کرد. یزدانی در این نشست با تاکید بر رفع موانع سرمایه گذاری اظهار کرد: با تفویض اختیارات به شرکت شهرک های صنعتی استانی نیاز به مراجعه به سازمان های کشوری نیست و مشکلات صنعتگران باید در داخل شهرستان رفع شود

وی اظهار کرد: در دولت تدبیر وامید، فقط درحوزه وزارت صنعت، معدن وتجارت  ۱۶۰طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیارد دلار به تصویب رسیده که ۷ میلیارد دلار آن به مرحله اجرا رسیده است.

رئیس سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران با تاکید بر ایجاد، تکمیل و توسعه زیرساخت های ابتدایی مانند آب، برق، گاز و مخابرات یکی از ماموریت های اصلی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران را ارایه خدمات حمایتی از توسعه فعالیت های تولیدی  عنوان کرد و گفت: از روزهای ابتدای امسال بازدید از وضعیت پروژه ها و بررسی سایر مشکلات در ۶۰ شهرک و ناحیه صنعتی کشور انجام شده و تا پایان سال برای ۵۰۰ مورد دیگر هدفگذاری شده است.

یزدانی از تعیین تکلیف موضوع حق النظاره بر چاه آب در شورای اقتصاد خبر داد و گفت:  در زمان بحران مصرف آب افزایش یافت اما از آنجایی که مصرف آب در بخش صنعت فقط ۵ درصد از مصرف آب کشور را در بر دارد طرحی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده شده و به شورای اقتصاد ارایه خواهد شد تا در حوزه مصرف آب در این بخش تجدید نظر شود.

معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت در ادامه با اشاره به سیاست های حمایتی سازمان از بنگاه های تولیدی گفت: در حوزه پژوهش بخش عمده هزینه ها پرداخت خواهد شد و این یک هدف راهبردی است که این پژوهش ها تبدیل به فناوری و تولید انبوه خواهد شد.

پ یزدانی با تاکید بر سرعت دهی به اقدامات اجرایی در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی در شهرک ها و نواحی صنعتی از دیگر اقدامات حمایتی سازمان است که به طور رایگان برگزار می شود

وی افزود: امسال نیز نمایندگان ۲۰۰ بنگاه تولیدی در راستای تفاهمنامه تبادل فناوری به کره جنوبی اعزام خواهند شد و در دو نوبت گروه های صنعتی برای فراگیری دوره های آموزشی به کشور آلمان اعزام خواهند شد.

یزدانی ادامه داد: علاوه بر این در خصوص ارایه تسهیلات در موضوع تامین مالی بنگاه ها برای ورود صنایع کوچک به بازار سرمایه اقداماتی انجام شده است و صنعتگران می توانند محصولات خود را در بورس کالا عرضه یا برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود اقدام کنند.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در بخش دیگری از سخنانش به شناسایی ۳۸۹ طرح توسعه خوشه های صنعتی اشاره کرد که تاکنون ۶۵ خوشه صنعتی به پایان دوره رسید اند.

وی افزود: همچنین  سامانه عرضه محصولات تولیدکنندگان راه اندازی شده است که صنعتگران باید برای ثبت اطلاعات محصولات اقدام کنند.به گفته  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت سال گذشته ۵ هزار و ۷۰۰ بنگاه تولیدی در موضوع HSEE ممیزی شدند.

همچنین در سال گذشته از ۲۷۸ شهرک و ناحیه صنعتی بازدید شد و برای امسال  نیز۵۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی هدفگذاری شده است.یزدانی، شهرک صنعتی آیینه ورزان را فعالترین شهرک در مجموع سه شهرک صنعتی دماوند عنوان کرد وگفت: دراین شهرستان ۶۵ قرارداد واگذاری زمین امضا شده که از این تعداد ۵۲ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده وفعال است.

یزدانی در ادامه سفر خود با حضور در شهرک صنعتی فیروزکوه در جلسه ای با نورالله طاهری فرماندار فیروزکوه، قاسم میرزایی نیکو نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا قاهری بدر مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران و جمعی از سرمایه گذاران صنعتی این شهرستان به بررسی مشکلات مطرح شده پرداخت.یزدانی تاکید کرد: شهرستان فیروزکوه در خارج از شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران واقع شده و از این نظر می تواند در توسعه فعالیت های صنعتی مورد توجه و اقبال سرمایه گذاران باشد اما باید با تعیین شرایط واگذاری زمین مناسب این امکان را فراهم کرد.

همانطور که در شهرک صنعتی اشتهارد با توجه به اقبال سرمایه گذاران طرح های توسعه ای اجرا شد و اکنون ۳ شهرک صنعتی تقاضا محور در اشتهارد برای پاسخگویی به نیاز صنعتگران احداث شده است.

یزدانی در ادامه از طرح توسعه فاز دوم شهرک صنعتی فیروزکوه بازدید کرد و با تاکید بر اینکه ۶۲۵ هکتار اراضی صنعتی در شهرک فیروزکوه خارج از شعاع ۱۲۰ کیلومتری از تهران واقع شده گفت: رسیدگی به مشکلات این شهرک موضوعی ملی است و عمده مشکلات مطرح شده در موضوع زیرساخت ها است که تامین آب و برق و گاز از اولویت های سازمان صنایع کوچک است.وی افزود: باید شرایط واگذاری زمین به صورتی تعیین شود که در شهرک صنعتی فیروزکوه در پیش پرداخت ها، مدت زمان پرداخت اقساط برای سرمایه گذاری جذاب شود.یزدانی گفت: در ایجاد مرکز طب کار، مرکز تفریحی و…  تفاهمنامه ای با وزارت تعاون امضا شده و برای اجرا به همه استانها ابلاغ شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه برای بررسی مشکلات صنعتگران فعال در منطقه صنعتی خرمدشت، کمرد، سیاه سنگ رودهن و بومهن با حضور در جلسه شورای صنعتی این منطقه اظهار کرد: در استان تهران ساماندهی فعالیت های صنعتی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز مطرح شده است و دولت پیگیر این موضوع است.

یزدانی با اشاره به گزارش های مطرح شده در این جلسه گفت: ساماندهی صنایع در خرمدشت نیازمند دو اقدام اجتناب ناپذیر است چراکه در ابتدا باید سازمان محیط زیست کشور با در اختیار گرفتن اراضی پیشنهادی و آزاد سازی اراضی در اختیار صنعتگران موافقت کند و سپس این پیشنهاد از سوی سازمان محیط زیست در جلسه شورای عالی محیط زیست با حضور رییس جمهور مطرح شود.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تصریح کرد: واحد های کارگاهی در این منطقه با مجوز صنفی در حال فعالیت هستند و برای خارج شدن آنها از قانون خدماتی شهرداری ها باید درقالب شهرک صنعتی خصوصی فعالیت نمایند که در این مورد نیز ساماندهی کارگاهی این منطقه نیازمند تصمیم شورای عالی شهرسازی است.

منبع: سندباد

مجله سندباد

  • تجارت گستر سندباد
  • ۰
  • ۰

مدیر ایمنی ، بهداشت و محیط زیست عنوان کرد: فعال کردن کارگروه های پسماند در شهرستانها

*احمد رضازاده: در حال پیگیری جدی برای اخذ زمین و ایجاد مکانی برای امحاء پسماندهای ویژه استان تهران اعم از صنعتی و بیمارستانی هستیم.

 مدیر ایمنی ، بهداشت و محیط زیست (HSEE ) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد: این مدیریت تاکنون به ۸۷ درصد اهداف خود دست یافته است.

احمد رضازاده افزود: برنامه عملیاتی ما در سال ۹۶ توسعه این اهداف و اجرای برنامه عملیاتی در ادارات شهرستانی با همکاری معاونت های تخصصی است.

وی با اشاره به بخشی از این برنامه که کاهش صنایع آلاینده است تصریح کرد: در این خصوص و با پیگیری های انجام شده در سطوح بالای وزارتی موفق شدیم مجوز ایجاد واحدهای بازیافت در داخل شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران را کسب کنیم که این اقدام صرفا برای بازیافت واحدهای برقی و الکترونیکی است.

به گفته رضازاده، اهداف دیگر ما بازیافت کلیه پسماندهای صنعتی در داخل شعاع و حتی در داخل شهرها است. مثل کارخانجات اروپایی که از محل بازیافت صنعتی تولید برق دارند.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست در ادامه با بیان اینکه تعداد واحدهای آنلاین ما در سال ۹۵ به ۸۷ واحد رسیده است گفت: در نظر داریم این تعداد را تا پایان سال جاری به ۱۳۰ واحد افزایش دهیم.

ایشان در زمینه مصوبات دولت در خصوص آلودگی هوا هم اشاراتی داشت و گفت: همکاری های مستقیم ما در این راستا با وزارتخانه و سازمان محیط زیست و اداره کل محیط زیست استان تهران همچنان ادامه دارد.

براساس اظهارات وی، هدف اصلی ما با توجه به این همکاری ها، ایجاد کارگروه های پسماند و فعال کردن آنها در سطح ادارات شهرستانها است.

به علاوه در این مورد، در تلاش برای اخذ زمین از منابع طبیعی و اخذ مجوز از سازمان محیط زیست هستیم تا شرایط برای صدور مجوز ایجاد واحد پسماند ویژه مهیا شود.

رضازاده اضافه کرد: در حال حاضر برای ایجاد تاسیسات لازم پسماند ویژه استان تهران در اراضی هوشنگ آباد که مجوزش را سال گذشته هیات دولت صادر کرده تلاش مضاعفی داشته ایم و هم اکنون از طریق استانداری در حال پیگیری برای واگذاری زمین آن هستیم.

وی خاطر نشان ساخت: اگر این هدف تامین شود، پسماندهای ویژه استان تهران اعم از صنعتی و بیمارستانی در این مکان امحاء خواهد شد.

منبع: سندباد

مجله سندباد

  • تجارت گستر سندباد
  • ۰
  • ۰

پیام تبریک استاندار تهران در پی برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری دوازدهم

استاندار تهران در پی برگزاری انتخاباتی باشکوه و انتخاب دکتر روحانی به عنوان ریاست جمهور دوازدهم پیام تبریک داد.

متن پیام سیدحسین هاشمی به این شرح است:

بسمه تعالی

تقویم مردمسالاری باردگیر ورق خورد و یادگار ماندگار امام امت جانی دوباره گرفت و روحی تازه در کالبد ایران اسلامی دمیده شد.

۲۹ اردیبهشت ماه روز تداوم تدبیر و استمرار اعتدال است، روزی است که مردم میهنمان به امنیت و آرامش، به اندیشه و آگاهی و به کار آمدی و عملگرایی آری گفتند و مسیر توسعه میهنمان را بیش از پیش هموار نمودند .

حضور پر شور و مسئولانه آحاد مردم به همه جهانیان نشان داد که نظام اسلامی در حلقه دوستدارانش در امنیت ،سلامت و صلابت کامل قرار دارد .

اینجانب بر خود لازم می دانم تا این افتخار تاریخی را به یکایک ملت شریف ایران به ویژه مردم متعهد و گرانسنگ  استان تهران تبریک عرض نمایم .

همچنین وظیفه دارم تاپیروزی ملت در این حماسه بزرگ را به رهبرفرزانه انقلاب و نیز رئیس منتخب و محبوب جمهور  جناب آقای دکتر “روحانی” شادباش بگویم .

امید آن دارم رأی مردم که امانت بی بدیل الهی نزد دولتمردان است، به خوبی و با مراقبت کامل صیانت شود و دولت دوازدهم همچون قبل با شایستگی تمام چالش ها را به فرصت و تنگناها را به روزهای امید مبدل نماید.

دولت دوازدهم صدای اسلام رحمانی و جلوه ایران آزاد و آباد است .

این پیروزی بر همگان مبارک.

         سیدحسین هاشمی

         استاندار تهران

منبع: سندباد

مجله سندباد

  • تجارت گستر سندباد
  • ۰
  • ۰

نقش فعالان صنعتی و جمعیت حدود ۱۸ هزار واحد تولیدی استان تهران از حدود پنج میلیون رای ریخته شده به صندوق انتخابات استان بسیار چشمگیر بوده است.

در پرتو انتخاب دوباره دکتر حسن روحانی به عنوان دوازدهمین رئیس جمهور ایران اسلامی که با رای قاطع و چشمگیر مردم تحقق یافت اولین نکته ای که به ذهن فعالان صنعت و معدن و تولیدکنندگان استان تهران خطور می کند این است که این موفقیت تا چه حد مرهون حضور و رای صنعتگران حوزه تولید و خانواده پرجمعیت این طیف گسترده و بزرگ در پای صندوق های رای در پایتخت بوده است؟

براساس آمار اعلام شده حدود پنج میلیون رای به نفع آقای روحانی در تهران به صندوق ها ریخته شده که با احتساب فعالیت بیش از ۱۲ شهرک صنعتی دولتی و مناطق و مجتمع های صنعتی و شهرکهای صنعتی بخش خصوصی و غیر دولتی حاشیه تهران و جمعیتی با میانگین ۵۰ نیروی شاغل برای هر واحد تولیدی که از مجموع بیش از ۳ هزار واحد و بنگاه صنعتی مستقر در این شهرکها و مناطق صنعتی قابل ارزیابی است، می توان دریافت کرد که سهم بالای این افراد و واحدها با محاسبه تعداد خانوار آنها در کمک به افزایش آرای رئیس جمهور منتخب چقدر قابل ملاحظه بوده است.

در واقع، اگر هر واحد ۵۰ نفره با احتساب هر فرد شاغل با خانواده حداقل ۴ نفر را ملاک ارزیابی قرار دهیم، رقم بدست آمده در صورت اثبات این موضوع که این جمعیت عمدتا گرایش به روحانی و دولت تدبیر و امید دارند از آرای ۵ میلیونی نزدیک به ۲ میلیون نفر را در بر می گیرد.

با این تصور و جمع بندی این مسائل با توجه به دلایل خوشبینی که از ابتدای امسال با اجرای طرح رونق تولید برای واحدهای کوچک و متوسط صنعتی در سطح استان تهران با تزریق حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان حاصل شده است، می توان نتیجه گیری کرد که در ریل گذاری صنعت و تولید طی سال ۹۵ در استان تهران اغلب واگن ها متاثر از این تغییر و تحول با لکوموتیو آرام و دارای قدرت نسبی جمعیتی بزرگ به سوی افق بهتر در حال حرکت بوده است.

به همین دلایل و با این ارزیابی مختصر می توان گفت که بخش صنعت و تولید در استان تهران در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری نقشی مثبت و حمایتی داشته و همچنین پشتیبانی و تائید عملکرد دولت روحانی در دایره صنعت و تولید اثبات می کند که این مسیر را باید در این دوره جدید همچنان با قوت و قدرت ادامه داد و علاوه بر احیاء واحدهای متوسط و کوچک، توجه جدی به واحدهای بزرگ تولیدی را هم در دستور کار ویژه قرار داد.

در هر حال ، عنصر تولید و ازدیاد اشتغال سهم بزرگی در کارنامه دولت جدید خواهد داشت و اگر این مسیر با رفع موانع و دیوارهای کاذب بانکی همچنان رو به جلو رود و این دولت موفق شود که تحول اقتصادی را ولو به صورت نسبی اما به دور از رکورد فعلی ایجاد کند قطع و یقین با حمایت های بیشتر خانواده صنعت و بهبود معیشتی بهتر مردم از همین امروز، سکان دولت سیزدهم را هم می توان در دستان هم قطاران روحانی و جهانگیری ملاحظه کرد.

منبع: سندباد

مجله سندباد

  • تجارت گستر سندباد