*احمد رضازاده: در حال پیگیری جدی برای اخذ زمین و ایجاد مکانی برای امحاء پسماندهای ویژه استان تهران اعم از صنعتی و بیمارستانی هستیم.

 مدیر ایمنی ، بهداشت و محیط زیست (HSEE ) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد: این مدیریت تاکنون به ۸۷ درصد اهداف خود دست یافته است.

احمد رضازاده افزود: برنامه عملیاتی ما در سال ۹۶ توسعه این اهداف و اجرای برنامه عملیاتی در ادارات شهرستانی با همکاری معاونت های تخصصی است.

وی با اشاره به بخشی از این برنامه که کاهش صنایع آلاینده است تصریح کرد: در این خصوص و با پیگیری های انجام شده در سطوح بالای وزارتی موفق شدیم مجوز ایجاد واحدهای بازیافت در داخل شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران را کسب کنیم که این اقدام صرفا برای بازیافت واحدهای برقی و الکترونیکی است.

به گفته رضازاده، اهداف دیگر ما بازیافت کلیه پسماندهای صنعتی در داخل شعاع و حتی در داخل شهرها است. مثل کارخانجات اروپایی که از محل بازیافت صنعتی تولید برق دارند.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست در ادامه با بیان اینکه تعداد واحدهای آنلاین ما در سال ۹۵ به ۸۷ واحد رسیده است گفت: در نظر داریم این تعداد را تا پایان سال جاری به ۱۳۰ واحد افزایش دهیم.

ایشان در زمینه مصوبات دولت در خصوص آلودگی هوا هم اشاراتی داشت و گفت: همکاری های مستقیم ما در این راستا با وزارتخانه و سازمان محیط زیست و اداره کل محیط زیست استان تهران همچنان ادامه دارد.

براساس اظهارات وی، هدف اصلی ما با توجه به این همکاری ها، ایجاد کارگروه های پسماند و فعال کردن آنها در سطح ادارات شهرستانها است.

به علاوه در این مورد، در تلاش برای اخذ زمین از منابع طبیعی و اخذ مجوز از سازمان محیط زیست هستیم تا شرایط برای صدور مجوز ایجاد واحد پسماند ویژه مهیا شود.

رضازاده اضافه کرد: در حال حاضر برای ایجاد تاسیسات لازم پسماند ویژه استان تهران در اراضی هوشنگ آباد که مجوزش را سال گذشته هیات دولت صادر کرده تلاش مضاعفی داشته ایم و هم اکنون از طریق استانداری در حال پیگیری برای واگذاری زمین آن هستیم.

وی خاطر نشان ساخت: اگر این هدف تامین شود، پسماندهای ویژه استان تهران اعم از صنعتی و بیمارستانی در این مکان امحاء خواهد شد.

منبع: سندباد

مجله سندباد