رشد و توسعه اهداف تولیدی در شرکت بین المللی محصولات پارس ادامه دارد
در حالیکه خیل کثیری از شرکتهای داخلی شرایط بد اقتصادی و رکود را بهانه ناکامی خود کردهاند تعداد قلیلی با در پیش گرفتن سیاستهای درست بازاریابی و فروش موفق به بالا بردن حجم تولید و فروش خود شدهاند.
نیکپوی قاسملو، مدیرعامل شرکت بینالمللی محصولات پارس هفته گذشته طی اظهاراتی به مناسبت معرفی این شرکت به عنوان واحد نمونه رعایت حقوق مصرفکننده سال ۱۳۹۵ از رشد قابل توجه تولید و فروش این شرکت طی سالهای اخیر و مقارن با رکود سنگینی گفت که بر بازار سایه افکنده است.
سال ۱۳۴۲ شرکت پارس با نام «پراکتراندگمبل ایران» به عنوان اولین تولیدکننده پودر لباسشویی دستی پا به عرصه حیات گذاشت. با تکمیل تاسیسات تولیدی محصولات این شرکت با نام تجاری «تاید» با ظرفیت سالانه ۵ هزارتن روانه بازار شد.
نام تاید آنچنان با بازار شویندهها عجین شده است که هنوز هم بسیاری به جای گفتن ” پودر لباسشویی ” نام تاید را به زبان می آورند.
تا سال ۱۳۵۸ و پس از وقوع انقلاب که شرکت به تملک سازمان صنایع ملی ایران درآمد، تاید بیشترین سهم را در بازار داخلی و صادرات داشت. در سال ۱۳۷۲ این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد تا نقطه عطفی در دوران فعالیتش باشد.
دراین دوره باتوجه به افزایش قابل توجه شرکتهای فعال در حوزه تولید محصولات شوینده بود که مدیران شرکت تصمیم به عرضه محصولات با برندهای جدید گرفتند.
در نتیجه این تصمیم از سال ۱۳۸۰ انواع پودرهای لباسشویی دستی و ماشینی و مایع ظرفشویی تحت برندهای رخت، عاج و بانو تولید و روانه بازار شد.
حدفاصل سالهای ۱۳۸۲ تا۱۳۸۴ با توجه به رشد جمعیت و افزایش مصرف شویندهها سیاست شرکت حول محور افزایش ظرفیت تولید و استفاده از نامهای تجاری جدید برای کسب حداکثر سهم بازار شکل گرفت.
احداث مجتمع تولیدی شماره دو شرکت با ظرفیتی معادل ۵ برابر ظرفیت واحد قدیم در فاز اول و بهرهبرداری از آن درسال ۱۳۸۹ نقطه به ثمر نشستن سیاستهای توسعهای شرکت بود تا ظرفیت تولید انواع پودرهای لباسشویی درشرکت را به۱۹۵٫۰۰۰هزارتن درسال افزایش دهد.
در مجتمع جدید علاوه بر تولید شویندهها سالانه ۷۱ هزارتن سدیمسیلیکات که ماده اولیه پودرلباسشویی است نیز تولید میشود و علاوه برتامین نیاز شرکت به سایر تولیدکنندگان پودر هم عرضه میگردد.
در سال ۱۳۹۴ واحد تولید سولفونیکاسید شرکت راهاندازی شد و سالانه ۲۵ هزارتن از این محصول را تولید میکند. تولیدات این واحد به مصرف تامین نیاز شرکت رسیده و بخشی از ان روانه بازارهای داخلی وخارجی میشود.
بر اساس اظهارات آقای قاسملو طی سالهای اخیر سالانه ۲۰ هزارتن از محصولات این شرکت از جمله انواع پودرهای لباسشویی در کنار سولفونیکاسید به بازارهای خارجی درآسیایمیانه، حوزه قفقاز، افغانستان و عراق صادر میشود که پارس را به یکی از بزرگترین صادرکنندگان موادشوینده و سولفونیکاسید در کشور بدل ساخته است.
اخذ گواهینامههای بینالمللی IMS مشتمل بر ISO9001،ISO14000 و ISO18001 به تنهایی گواهی بر تلاشهای شرکت برای حصول اطمینان از ثبات کیفیت محصولات است.
ایشان با تاکید بر این که حفظ و ارتقای کیفیت محصولات جزو اصول خدشهناپذیر در سیاستهای کلان شرکت بوده است از اقدامات صورت گرفته برای افزایش سهم بازار در دو سال اخیر میگوید.
شرکت پارس علی رغم رکود شدید حاکم بر بازار که در چند سال اخیرتقاضا را ثابت نگاهداشته بود ولی با تمرکز بر تبلیغات و سیاستهای تهاجمی فروش موفق شده سهم خود در بازار شویندههای را به شکل محسوسی افزایش دهد.
در این دوره بر خلاف بسیاری ازشرکتها که ریزش نیرو داشتهاند تعداد نیروهای شرکت از ۴۰۰ به ۵۵۰ نفر افزایش بافته و حجم تولید هم به همین سیاق رشد داشته است.
وی تاکید دارد شرکت پارس در این دو سال تمام توان خود را به کار گرفته تا حجم تولید را بدون کوچکترین خدشه و خلل در کیفیت محصولات افزایش دهد و همیشه حقوق مصرفکننده را مدنظر داشته است.
موفقیت انکارناپذیرنام تجاری هومکر که بخشی از آن مرهون سیاستگذاری مناسب تبلیغاتی است تا حدود زیادی به دلیل کیفیت بالای محصولات عرضه شده با این نام تجاری نیز می باشد.
قرار است از شرکت بینالمللی محصولات پارس در همایش تجلیل از شرکتهای حامی حقوق مصرفکننده که روز ۱۵ اسفند برگزار میشود تجلیل به عمل آید.
سندباد سبک جدید تجارت