*دکتر حیدر داوری زرنقی رئیس هیئت مدیره: در ۲ واحد این شرکت در تهران و تبریز مجموعا ۱۳ هزار تن مصنوعات پلیمری تولید و به بازار عرضه می شود.

غرفه شرکت شمس پلاست طب در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اردیبهشت ماه۱۳۹۶ مورد بازدید مهندس محمدرضا مس فروش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران قرار گرفت.

شرکت شمس پلاست طب یکی از شرکت های موفق فعال در حوزه مصنوعات پلیمری است که در واقع ثمره فعالیت و تجربه اندوزی دکتر حیدر داوری زرنقی، مدیرعامل این شرکت و دیگر مدیران متخصص و با انگیزه تحت امر ایشان می باشد.

دکتر داوری در سال ۸۷ با اتکا به تجربیاتی که در دوران تحصیل دانشگاهی کسب کرده بود اقدام به راه اندازی شرکت بهاران سبزآوا کرد که در زمره اولین شرکت های ایرانی بود که کار در خانه را عملیاتی کرد.

اقدامات این شرکت به موفقیتی تمام عیار تبدیل شد و به الگویی برای استفاده از نیروی کار خانگی در تولید صنعتی بدل گشت. محصول این شرکت تولید گل های مصنوعی بود که بخش اعظم نیاز کشور به این محصول را برآورده می کرد.

تشدید تحریمها علیه ایران در کنار سیل واردات کالا به کشور بهاران سبزآوا را با بحران مواجه کرد و چاره ای جز تغییر سیاست کاری پیش روی داوری نگذاشت.

او این بار با تأسیس شرکت شمس پلاست طب اقدام به تولید طیف دیگری از محصولات پلاستیکی کرد و با خرید ماشین آلات مدرن انواع فیلم های یک و چندلایه، نایلون های شرینگ، نایلون های دارای کاربری کشاورزی، نایلون های حبابدار و سایر محصولات پلاستیکی و نایلکسی را تولید کرد.

این توانمندی در کنار ماشین آلات چاپ ۸ رنگ تمام اتوماتیک و دستگاهای مدرن با قابلیت تولید نایلون تا عرض ده متر معمولی و UV شرایطی را فراهم آورد که شرکت خیلی زود جای خود را در بازار باز کند.

تاسیسات تولیدی شرکت در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع و فضای مسقفی حدود ۱۵۰۰ مترمربع با ۱۸ دستگاه مدرن در شهرک صنعتی شمس آباد که به یمن استفاده از مواد اولیه مرغوب و نیروی کار متبحر محصولاتی با کیفیت و منحصر به فرد را روانه بازار می کند.

داوری که اعتقادی راسخ به حفظ کیفیت محصولات دارد ماشین آلات شرکت را در هر ۲الی۳ سال به روز کرده و با ماشین آلات جدید جایگزین می کند.

کیفیت بالای محصولات در کنار قیمت های رقابتی موجب شده تولیدات شمس پلاست طب به بازارهای بین المللی نیز راه پیدا کند و در حال حاضر محصولات این شرکت به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیای میانه صادر می شود.

به گفته دکتر داوری اگرچه عملکرد برخی شرکت های ایرانی که با ارسال محصولات بی کیفیت به بازارهای کشورهای همسایه اعتبار تولیدات ایرانی را از بین برده اند مجموعه تحت مدیریت او با پای بندی جدی به اصل تولید کیفی محصول جای پای محکمی در کشورهای منطقه گذاشته است.

همین مساله موجب شده شرکت در ۲۷ کشور شریک تجاری داشته باشد و حتی بتواند محصولات خود را به کشور سوئد نیز ارسال کند اگرچه جدی ترین چالش شرکت در مراوداتش با شرکای خارجی مساله نقل و انتقال پول است.

این معضل تا بدان جا جدی است که وقتی شرکت چندی پیش اقدام به حواله ۱۸۰ هزار دلار بابت خرید دستگاه از یک شرکت چینی کرد این مبلغ در هزارتوی ارسال پول از طریق صرافی ها مفقود شده و حتی رهگیری آن نیز ناممکن بود.

با وجود تمامی مشکلات برنامه ریزی صحیح و علمی موجب شده شرکت سالانه ۹ هزارتن از انواع محصولات خود را تولید و علاوه بر آن در واحد دوم شرکت در تبریز نیز سالانه ۴ هزارتن محصول تولید و به بازار عرضه گردد.

مهندس مس فروش در این بازدید با عملکرد شرکت شمس پلاست طب آشنا شد و برای مدیریت و کارکنان این واحد تولیدی آرزوی موفقیت کرد.

منبع: سندباد

مجله سندباد